Vizyon ve Hedefler

III- SEKTÖRÜN 2005 SONRASI VİZYONU VE HEDEFLERİ

Sektörün 2005 sonrası vizyonu ve hedefleri konusunda özetle şunları söyleyebiliriz; sektör katma değeri yüksek, yüksek kaliteli, yenilik yoğun - özgün ile moda ve marka olacak malların üretim ve pazarlamasını yapmalıdır. Özellikle, “moda ve marka” yaratma ülkemiz tekstil ve konfeksiyon sektörünün geleceğin rekabet ortamında yaşayabilmesinin belki de en önemli şartıdır. Türk tekstil ve konfeksiyon sanayicisi tekstil tasarımcıları yetiştirip moda ve marka yaratıp, yurtdışı fuarlarda kendi çizgisini tanıtmalı ve patent hakları gibi fikri mülkiyet haklarının bilincinde olmalıdır. Ayrıca, çevreye saygılı ve işçi sağlığı iş güvenliği tedbirlerine uygun üretim yapmak için gerekli önlemleri almalıdır. Sektör, ürettiği mallarda insan sağlığını azami düzeyde gözeterek gelecek günlerde sektörün rekabet edebilirliğini olabildiğince artırmaya çalışmalıdır.

Sektörel Bilgiler